HTML

Való igaz

Közélet,némi nemiség és a hétköznapok apró,cseprő dolgai az én szememmel és természetesen gyarló életem pillanatai.

Friss topikok

  • hugóca: Kicsit nyersre sikeredett(ami nem szokatlan tőled!),de van sok igazság tartalma;( Küzdök a lelkifu... (2009.09.22. 14:05) Még itt van de már csak D-6 nap...
  • zoomface: ha igazi ferfi lennel akkor surfoztel volna egyet a dunan a we are the world zenejere! aknatuz alatt (2009.06.26. 10:06) Ez egy szürreális reggel...
  • zoomface: neked a legjobb lol (2009.06.24. 16:16) Elérzékenyültem....
  • zoomface: az ilyet a Joizlesnveben kell a exkommunikalni. MOST! (2009.06.24. 13:15) Vége a világnak!!!!
  • Kisember: A dudálásodat és a kárörvendésedet leszámítva jó kis írás.A duda nem nevelésre, hanem balesetek el... (2009.06.24. 09:44) Válság a f@szomat!

Bazze beállt a derekam!!!

Kentetsu 2009.05.21. 14:24


Dolgozom és fájdalom hasít a derekamba!Ismerős érzés...kezdődő lumbágóm jelzi,hogy lehet jobb lenne ha törölném a hétvégi programjaimat, bekészíteném a filmgyűjteményemet a media lejátszómba és felkészülnék a tespedésre.Reggel óta egyre jobban fáj és én bringával jöttem dolgozni.Érdekes lesz hazatekerni ezt a tizenkilométert,ami elválaszt a megkönnyebbülést adó kanapétól..
Úgy érzem ma sem fogok reagálni azon remek ötletre,hogy legyen mesterséges dugó a fővárosban , avagy mégsem..nem is értem.Nekünk nem elég az a fajta dugó,ami naponta szórakoztatja a nagyérdemű utazóközönséget?Kell a mesterséges dugó,de minek?
Az okosok azt mondják majd igy átülnek az autósok a BKV-ra,vagy pedig nyeregbe pattannak és a "nagyszerű" bringaúthálózaton oda-vissza végignyargalják a várost.Na persze...
Biztosan mindenki emlékszik a nagysikerű szmogriadóra januárban,amikor is mindenki magasról tojt arra,hogy jó lenne ha picikét tisztulna a levegő - mondjuk lélegezhetőre - minősége.Páros ,páratlan rendszám ment ugyanúgy mint azelőtt!Na pont ez lenne a helyzet a mesterséges dugókkal.Miért is?
Egyrészt mert a magyar ember alkalmatlan a demokráciára.Meg kell neki mondani mit kell csinálni és könyörtelenül pics@n kell rúgni,ha nem azt teszi.Ellenkező esetben már csak azért is autóba fog ülni,hogy utána okkal anyázhasson
-rossz a levegő
-nem lehet haladni
-direkt azért csinálták,hogy engem -csakis engem - szívassanak
-Monnnyon le!Bárki ...mindenki!
Szóval nem vagyunk alkalmasak az önálló döntéshozásra,csakúgy mint a város az ekkora forgalom kezelésére.Ha megnézzük harminc évvel ezelőtt százötvenezer autó járta Budapest útjait, napjainkban ez a szám több mint hatszázezer. A szakemberek szerint a sokszor idegtépő dugók oka a fenti számokon túl a keskeny utakban, a híres -hírhedt - vezetési stílusban és a balesetekben keresendő. Mindehhez képest a megoldáshoz szükséges pénz kevesebb mint a napi közlekedések száma.Már maga az úthálozat kialakítása is alkalmatlan egy modern világvárosi közlekedés fenttartásához.Mindenki hallotta már,hogy Kiskörút,Nagykörút,stb...na ez becsapós.Arra utalna,hogy a budapesti úthálózat gyűrűs,de NEM... sugaras szerkezetű.Ezért van az ,hogy - a nullás körgyűrű előtt még többen tették- át kell menni a városon mindenféle harci járművekkel.A Bécsi út közelében lakunk és estére nem lehet nyitva hagyni az ablakot,mert az üres kamionok és teherautók olyan zajjal és sebességgel közlekednek,hogy lassan tervbe vettem Igor az ukrán fegyverkereskedő meglátogatását és szerintem el fogom aknásítani a megfelelő útszakaszt...
Na ez az amit inkább meg kellene oldani,nem mindenféle mesterséges dugón kell törni a kis okos buksijukat.Nézzünk szembe a ténnyel,a főváros egyszerűen nem bírja el a megnövekedett forgalmat.Vegyük nagyító alá a 30 évvel ezelőtti állapotokat.Akkoriban az utazások nyolcvankét százalékát még tömegközlekedési eszközökkel, tizennyolc százalékát pedig autóval bonyolították, napjainkra ez az arány 60-40 százalékra módosult.Igaz a BKV többnyire még mindig ugyanazon gépjárművekkel dolgozik mint akkor!
A másik komoly gond,hogy Budapesten él az ország lakosságának egyötöde,bár a kiköltözési folyamat felgyorsult az elmúlt pár évben.Igaz ez csak súlyosbította a helyzetet.Az ingázóknak nincs megfelelő P+R illetve elővárosi tömegközlekedési hálózat kialakítva,tehát maradt az autó mert a kerékpárra valahogyan nem is gondol a trendi városlakó.Igaz csinosabb egy többmilliós csillogó autó,mint a drótszamár...szerintük..
De egy picit újra ráléptem az elkalandozás ösvényére...szóval Budapest útjai...
Az áldatlan állapotokhoz hozzájárul még,hogy Magyarország majd összes főbb közlekedési útvonala érinti a fővárost.Igaz picit segített a helyzeten,hogy megépült a Megyeri híd -igaz azóta is botrányok övezik - és a nagyszerű nullás körgyűrű.De a helyzet továbbra is kritikus...
A fővárosban több mint 800 lámpás kereszteződés található,ezek nagyjából 3/4ét tudják központból állítani.Kérdem én...miért nem lehet akkor egy hozzáértő mérnök emberrel ezt átdolgozni?Néha percekig áll a sor egy olyan helyen,ahol keresztbe senki nem jön...
Sz@r a helyzet a közlekedésben és csak sz@rabb lesz!Jön a műdugó és végünk...
Mert mi vár ránk?Végeláthatatlan kocsisorok,bűz és anyázás.Másik oldalon marad a lehetősége egy nagyszerű buszozásnak,szintén bűzben,sorban,anyázásban...Mi a megoldás?
Bringautak,bringautak és még több bringaút!!!
Bicóra magyar,hajtsatok!Mellesleg arról hallottak már a tisztelt mindenki,hogy van egy global warming - globális felmelegedés - nevű dolog?
Gondolkodjon mindenki egy picit ,erre itt egy agyserkentő videó

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://valoigaz.blog.hu/api/trackback/id/tr751369056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása