HTML

Való igaz

Közélet,némi nemiség és a hétköznapok apró,cseprő dolgai az én szememmel és természetesen gyarló életem pillanatai.

Friss topikok

  • hugóca: Kicsit nyersre sikeredett(ami nem szokatlan tőled!),de van sok igazság tartalma;( Küzdök a lelkifu... (2009.09.22. 14:05) Még itt van de már csak D-6 nap...
  • zoomface: ha igazi ferfi lennel akkor surfoztel volna egyet a dunan a we are the world zenejere! aknatuz alatt (2009.06.26. 10:06) Ez egy szürreális reggel...
  • zoomface: neked a legjobb lol (2009.06.24. 16:16) Elérzékenyültem....
  • zoomface: az ilyet a Joizlesnveben kell a exkommunikalni. MOST! (2009.06.24. 13:15) Vége a világnak!!!!
  • Kisember: A dudálásodat és a kárörvendésedet leszámítva jó kis írás.A duda nem nevelésre, hanem balesetek el... (2009.06.24. 09:44) Válság a f@szomat!

Ujra itt

Kentetsu 2007.09.11. 13:09




Hola!!!
Újra itt vagyunk.Bocsánat az újabb nagy szünet miatt,de most kivételesen még mentségem is rá.Költöztünk…Los Altos az új telephelyünk,de mi csak Rózsadombnak hívjuk.
Az „altos” azt jelenti,hogy magasak.Tehát domb,igaz rózsa egy darab sincs,de pálma és isteni kilátás annál több.De ne szaladjunk ennyire előre…
A költözés egy rémálom volt.Már eleve nehéz találni egy jó áron,hosszútávra bérelhető ingatlant.Mindenki a nyavalyás túristáknak akarja kiadni a lakását.Olyan árak vannak néha,hogy hihetetlen.Akad olyan lakás – nem ház!! – amit heti ezer euróért akarnak kiadni.Ami igazán kemény az pedig az,hogy ki is veszik…marhák..
Na de koncentráljunk a költözésre.Eleve több körben sikerült átcuccolnunk az új helyre.Gyönyörű a környék,azt meg kell hagyni..Egy kis oázis az egész.Van benne két gyönyörű medence,halas tavacska,meg minden amitől egy panelgyereknek leeshet az álla.Lehet pont az állunk miatt nem láttuk meg a lakás hibáit.Elsőre mondjuk nem lehetett észre venni a gondokat.Előttünk nem lakott senki itt nagyjából egy évig.Ami még alapból nem is lenne gond,de az utolsó lakó macska illetve kutya „buzi” volt.A kutya még rendben is lenne azt leszámítva,hogy megrágott a „dög” minden bútordarabot – jól ki is cseréltettünk párat- és ez eléggé csökkentette a lakás esztétikai értékét.
Az igazi probléma a macska,de főleg A macskák jelenléte volt.Nem vagyok nagy macskabarát,mondjuk azt nem a szívem csücskei.De ez még csak hagyján,ráadásul még allergiás is vagyok a szőrükre.Elég irgalmatlanul be tudok fulladni tőle és olyankor nem igazán tudok szeretettel gondolni ezen lényekre.A lakás természetesen ezek után tele volt macskaszőrrel.Nem értettem első éjszaka mi az oka annak,hogy úgy érzem magam mint az a bizonyos afrikai olimpikon,aki az úszást választotta sportjának,holott csak filmen látott ennyi vizet egyszerre…aztán rájöttünk….
Az összes bútor alatt,mögött,benne telis tele szőrrel..a falak vastagon takarva szőrrel…Ideális helyszín ha az asszonyka a életbiztosítási összegemre pályázna.Még egy éjszaka és jönnek a milliók a halálom után…yipppie….de jó nekünk.
Szerencsére nincs biztosításom,ezért nem érte meg feldobni a talpamat.Inkább neki álltunk takarítani.2-3óra és végzünk…gondoltuk…hát jó nagyot tévedtünk.Volt az bizony majd 2hét izgalmas „szarvakarás”.Ébredés után nekiálltunk sika-mikálni,majd gyors zuhany és irány a meló.Egy jótanácsot adnék..
Ha a vendéglátásban dolgozunk,soha ne költözzünk a szezon közepén.Nem tesz jót az ember közérzetének,ha konkrétan zombiként éli a napjait.Ráadásul az angol „holiday maker”-nél hülyébb lényt még nem hordott a hátán a föld.Két ismertetőjegyük van
-az egyik az,hogy mindig siet és mindent azonnal akar
-a másik az,ha az ember odamegy hozzá,hogy mondjad akkor mi az amit ilyen qrva sürgősen akarsz,akkor percekig csak hümmög és fogalma sincs.
Nem értem hogyan uralhatta a Britt birodalom hajdanán a fél világot.Ezek komplett hülyék.Bár már legalább értem az amerikaiak miért visszamaradottak IQ szempontjából..hát ugye a már Angliában sem igazán életképes emberkék –főként írek – áthajóztak és elég sokan és sokáig egymás között nemzettek gyermekeket.A hülyeség pedig ragályos mint tudjuk.Nem baj legalább már tuti,hogy Angliába sem megyek…
Vissza a lakáshoz..bőszen takarítottunk.Sógornő a sok háztartásbeliként eltöltött év alatt felszedett magára némi tisztaságmániát,amiből fakadóan Isaurát meghazudtolóan profin takarít.Hát szükség is volt segítségére.Az allergiámból fakadóan,csak a macskaszőr mentes munkákat tudtam elvégezni.Ablakok,redőnyök,kert rendberakása.A lakás nagyjából olyan 70nm lehet,míg a kert csupán 25-30nm.Gondoltam asszony jól megjárta,dolgozhatnak a nővérkével rendesen a lakáson.De közben én jól megnyertem a fődíjat.Már az ablak és redőny is izgi volt,lévén 1éves légyszart kellett levakarnom róla.Igaz ebből a nemes végtermékből a falakra is jutott bőven odabenn – valami észlény nyitva hagyta az ablakot,macskák be és ipari szintü lakásba szarást produkáltak és a macskapiszok ugye „nem” éppen légyvonzó,áááh dehogy –úgyhogy Asszonyka is szívott rendesen.Szóval lekapartam a cuccot,ablak lemos csillogóra.Ragyogás,örömködés,jöhet a kert végre,na jött is és vele az igazi –nem tudom szebben megfogalmazni – szopás.De a nagybetűs…mint kiderült,az elmúlt időszakban a környékbeli macskák alkotmánya a mi kertünket dekralálta macska alomként.A macska cseles állat.Miután odapakolta valahova a néhai Mickey Mouse maradványait,gondosan elhantolja – mégiscsak egy holywoodi sztárnak jár a végtisztesség – ezáltal elrejtve a bűnjeleket.Én pedig botor módon tervbe vettem,hogy felfrissítem a talajt.Hiba volt…amint megmozdítottam a felső réteget,egy egész egér nagyváros lakossága lapult alatta.Eléggé „szar” állapotban…hát nem tudtam eldönteni,hogy most sírjak,átkozodjak vagy csak simán hányjam tele a kertet.A bűz elképesztő volt…A környéken nagyjából 20szabadon élő macska van.szerintem már generációk óta ide járhattak könnyíteni magukon.
A talaj teljes és végérvényes cseréje mellett döntöttem..A felszerelésem adott volt hozzá.Balkonládához való kislapát és kiskapa.Nagyjából 1.565.413 szor kellett a földbe merítenem őket,mire azt a megközelítőleg 200kg földet kitermeltem.Hat ipari szemetzsákot töltöttem meg és cipeltem el.Majd újratöltöttem a Grand canyon méretű gödröcskét,több zsák termőfölddel.Virágok beültet,majd kb 5nap kőkemény munka után – megjegyzem közben még mindig dolgoztunk mind a ketten a melóhelyen estétől hajnalig – örömködtunk.Jó illat és szép látvány volt a fizetségünk…egészen másnap ébredésig,amikor is rá kellett jönnünk,a macska eléggé ragaszkodik a jólbevált mellékhelységéhez.Konkrétan teleszarták és telefosták felváltva a friss talajomat..első gondolatom nem éppen buddhista szemléletű volt.Elgondolkodtam rajta mennyire lehet nehéz fegyvert szerezni spanyolországban..végül inkább úgy döntötem kapnak még egy esélyt arra,hogy önként elhúzzanak a sunyiba.Azt hallottam a bors elriasztja a macskát.Több se kellett nekem,az előző napon beszerzett macskariasztó zselét még megpótoltam két doboz őrölt borssal.Olyan illat lett a kertben mint egy jó kis sülthusi.Azt hiszem a macskák is igy gondolhatták mert másnap reggel –az előző nap újfent kitakarított kertben–ugyanazon helyen találtuk az „ajándékot”.Gyorsan körbenéztem,mert lelki szemeim előtt láttam ahogy a rohadt dög éppen minket figyel és közben jól mulat.Újabb takarítás és hivatalosan is hadba léptem ezen szőrös „kulagépekkel”.
Irány a kertészet beszereztünk némi kerítés alapanyagot a rések eltorlaszolásához. és pár a macska által nem kedvelt növényt,illetve egy újabb flakon – ez alkalommal spray formátumú – macskariasztó kemikáliát. Olyan büdös cuccot szereztünk,hogy a macskaszar szag,már szinte kedvezőbb alternatívának tünt.
A dögök megint úgy gondolkodtak mint én és újfent befostak a kertbe…
Már végső elkeseredésemben – utáltam volna magamat – a vegyi anyagot élelmiszerbe juttatásán törtem fejemet,amikor Molly kutya megoldotta a dolgot.Egyenlőre úgy tűnik ez működik – két napja semmi kaka – és még bántani sem kellett senkit.Molly nemes egyszerűséggel lebrunyálta – lepisilte – a wc területet.Azóta se híre,se hamva a dögöknek…gyorsan lekopogom…
Szóval a háborút úgy néz ki a kis szövetségesemmel megnyertük…Azt hiszem elcsatolom a macskáktól a medencét is..lesz egy kis macska Trianon.Jó buliJ
A nehezén túllettünk elköltöttünk egy valag pénzt,de nagyon szép lett minden.Végre egy igazán gyönyörű helyen lakunk.Jó érzés..a meló még mindig pörög ezerrel,de már csendesedik.Végre hazahúztak a nyamvadt angol gyerekek,lévén kezdődik a suli.Igy már csak a helyi elmebetegek járnak be.Na de az is egy tanulmány…Következő részben majd tartok egy kis bemutatást a megismert brittekről.
Apropó megismert..kicsi a világ.Egyik „reggel” – kora hajnali délben – arra kelünk,hogy:
- A paradicsomot hoztad? –igy magyarul az ablak alatt egy férfi hang.
Na mondom ezeket jól meglepem.Gyorsan kirongyoltam az ablakhoz,felhúztam a redőnyt és a reggeli szájszagot rejteni próbálván rájuk köszöntemVolt is meglepődés,bár nem volt az igazi,mint utólag kiderült,mert előző éjszaka filmet néztünk és hallották,hogy magyarul beszél a Ben Stiller ami ugye nem az anyanyelve - tehát villámgyorsan következtettek – akkor itt magyarok laknak…
Kedves pár,jól összebarátkoztunk.Mint megtudtuk ez a nászútjuk és a srác – Emőd – már 2000 óta jár ide.Vettek itt a szülei egy lakást,pont a falszomszédaik lettünk.Jó gyerek ez az Emőd,csak két dolgot nem szeret.az unicumot és a borokat.Ezért pusztítja is rendesen..
Én pedig mindig segítőkész gyerek voltam – erre neveltek szüleim - ,ezért segítek neki.Konkrétan az első szomszédolás alkalmával legurítottunk 4 és fél üvegcse bort.Ebből egyet mi ketten ittunk meg,a többiben az asszonyok is segítettek már.2napig ez ment.Borozás és borozás,igaz közben elmentünk Murciába,az IKEA-ba némi fészekrakó ösztön által vezérelve.Mellesleg a focicsapatuk feljutott a primera divisionba és minden héten sztárok játszanak itt.Májusban az évad utolsó meccse éppen a Murcia – Barcelona lesz.Már most intézem a jegyet.Ott kell lennem a bajnok avatáson..
Na vissza az IKEA túrához.Na az aztán egy igazi rémálom volt…sehol nem volt kiírva merre van és nem egy pici város.Murcia 55km tőlünk és nagyjából 1óra.Na most nekünk 90 km-be és majd 3órába került mire megtaláltuk a rohadt svédeket.Egy vicc a spanyol nagyvárosok közlekedése.Imádják a körforgalmakat,pakolnak is belőle mindenhova.Még a négyszer négysávos útra is.Ilyet még nem láttam…ijesztő volt.4sávos körforgalom,közben benne lámpákkal,de ugyanakkor amikor az ember zöldet kap akkor oldalról is jönnek mint az állat,mert ők is zöldet kaptak.Ráadásul mennek mint az ökör mindenfelé..Ha az ember eltéveszt valamit akkor vagy összetörik,vagy 10percébe kerül mire vissza tud fordulni a helyes irányba,persze egy újabb körforgalom legyőzése után.Szeretnék egyszer kezet fogni azzal aki ezt megtervezte.A rubik kocka egy egyszerű gyermekjáték ehhez a csiki-csukihoz képest..Na ezen körülmények között elbolyongtunk az IKEA-ba és jól bevásároltunk.Mellette volt egy „plaza”,de itt ezek embereknek tervezik,nem pedig állatoknak.Pálmafák,SZÉP szökőkútak,tavak vannak benne és nyitott az egész.Megtalálható minden világmárka persze – lévén tombol a globalizáció áldása -,de itt minden egy picit más.A madaras tescót – Auchan – is spanyolosították.Itt Alcampo-nak hívják,bár minden ugyanaz benne,a logó is az az idétlen madár.
Tehát úgy döntöttem többet nem fogok feleslegesen „sére-mórálni” és veszünk egy GPS-t.Akkor legalább lesz mit a földhöz vágni,ha eltévedünk…
Apropó „sére-móra”..aki megmondja mit jelent ez a szó azt egy hétre vendégül látjuk nálunk.
A magyar pár női fele – Anikó – szekszárdi és ez ott állítólag a mindennapos szóhasználatban fellelhető.A következő bejegyzésig lehet tippelgetni..
Mára befejeztem,mert elfogyott a borom és ki kell nyitnom egy újabb üveget.
Még annyit,hogy most éjjel 11 óra van és kb 25 fok.Utáljatok érte,de fáztunk az elmúlt pár napban…már hosszúnadrágot és hosszú ujjas pólót is fel kellett venni.Megszokja az ember a jót hamar…Magyarban meg befagyna a mindenünk.Ha jól tudom 12fok van éppen…brrrrr…
Mostanában nem megyünk haza…kitartást az influenza időszakhoz
Hasta Manana jó éjt…..

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://valoigaz.blog.hu/api/trackback/id/tr641369031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kisszaros 2007.09.11. 13:09:00

Oh majd elfelejtem - kedvenc spanyolom -
adam - OI - fok of wi't ya beer form ma shop u prick!
spanyol "fiu" - he?
adam - I told 'ya pal - fuck of or I stick that botle up in ya'r arse! all right son?!
spanyol fiu - no 'abla..
adam - a kurva anyadert nem nem tanulsz nyeleveket...
ezzel a lendulettel kivettem a gyerek kezebol a sorosuveget es kibasztam a kukaba - a gyerek valamit akart mondani - de olyan arcal neztem ra, hogy inkabb meggondolta magas es annyit mondott, hogy
- sorry
adam - so u fokin' 'abla now?!

Kisszaros 2007.09.11. 13:09:00

te tenyle Panelprolizol a blogodon? nem hiszlek el vazeg. nagyon szep az uj hasienda - lattam a kepeket - klasszul van berendezve!

dolgozzatok - jon a tel - arrafele pedig nem nepszeru a szankozas...
süti beállítások módosítása